perjantai 30. elokuuta 2019

Tutustu tuutoriin #7

Moikka!

Täällä kirjoittelee Emma, 22 -vuotias kolmannen vuoden opintoja aloittava opiskelija täältä Joensuusta.

Olen asunut ikäni Joensuussa, joten kaupunki oli entuudestaan minulle tuttuakin tutumpi jo ennen opintojen alkamista. Opiskelijaelämä avasi kaupungista kuitenkin minulle aivan uuden näkökulman, joka todella yllätti positiivisesti!

Aloitin oikeustieteen opintoni avoimen yliopiston opinnoilla ylioppilaskirjoitusten jälkeen, kunnes viime syksynä otin opiskelupaikan julkisoikeuden puolelta vastaan. Oikeustieteet ovat kiinnostaneet minua aina ja kurssien sisällöt ovatkin vieneet mennessään jopa niinkin vauhdikkaasti, että pääaineen valitseminen on osoittautunut haasteelliseksi kaikkien oikeudenalojen ollessa niin mielenkiintoisia! Ei siis hätää, jos pääaineen valitseminen vaatii hieman enemmän pohdiskelua ja puntarointia monen hyvän vaihtoehdon välillä.

Kurssien ja opintojen alkuun saattaminen oli minulle jo opiskelupaikan vastaanottaessani tuttua aikaisempien opintojen vuoksi, joten opinnot lähtivät viime syksynä edellisten tavoin käyntiin. Olin kuitenkin opiskellut lähinnä itsenäisesti tehden tenttejä sekä käyden luennoilla, joten ensimmäinen tapaaminen muiden opiskelijoiden kanssa jännitti kovasti. Olen jälkikäteen kuitenkin iloinen siitä, että uskalsin lähteä mukaan ensimmäisiin tapaamisiin, sillä alkujännitys hiipui tutustuessani uusiin opiskelukavereihin, joista monesta olenkin saanut elämääni ihania ystäviä!

Ensimmäinen vuosi "virallisena opiskelijana" oli täynnä ikimuistoisia kokemuksia, uusia ystäviä ja myös jännitystä onnistumisten kuin epäonnistumistenkin rinnalla.

Elämä opiskelijana on ollut minulle myös hektistä ja kiireistä aikaa, sillä opintojeni ohella käyn myös töissä.

Jotta kertoisin hieman muutakin kuin opintojeni historiaa, haluan kertoa myös hieman minusta itsestäni.

Olen iloinen, positiivinen ja hyvä kuuntelemaan. Tykkään tutustua uusiin ihmisiin, haastaa itseäni, syödä hyvää ruokaa ja herkutella, nautin kesästä ja helteistä ja rakastan matkustelua. Tykkään myös liikkua ja urheilla monipuolisesti. Eläimet ovat lähellä sydäntäni ja vapaa-aikani kuluukin hevoseni kanssa harrastaen sekä kahden pienen koirani kanssa seurustellen.

Haluan osaltani toivottaa teidät jokaisen lämpimästi tervetulleeksi mukaan joukkoomme, tapahtumiimme ja toimintaamme, tutustumaan muihin opiskelijoihin, verkostoitumaan, pitämään hauskaa ja tutustumaan opiskelijaelämään! Nähdään pian!

Terveisin, Emma

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti